5 autóverseny-sorozat, ha már UNOD az F1-et!
Miután lement a monacói futam a Forma-1-ben, rajongók ezrei rohamozták meg a közösségi médiát: MÉGIS MI EZ? A válasz egyszerű. Brutálisan unalmas autóverseny, egy ikonikus helyszínen, ahol mindössze három (!) előzés volt, hetvennyolc kör alatt. A Forma-1 nézői pedig szomorúak lettek, hogy amire heteket vártak, csalódást keltett. De, az életben ha másabb vizekre utazunk, találunk alternatívákat amik szinte biztosan megérik. Lássuk!
- NASCAR
Mi ebben olyan izgalmas? Hiszen csak körbe-körbe mennek! Pontosan ez. Talán ennél amerikaibb versenysorozat nincs is a világon. Hiszen csak egyszerű, és szórakoztató. Ennél több nem is kell. Ha komolyabban utánanézünk a sorozatnak, feltűnhet hogy itt mindent a show-ért működnek. A NASCAR ezért működik. Ugyan nem csak ovális pályákon mennek szériaautókkal, hanem mennek épített, de már utcai pályán is. Több mint harminc versenyző vág neki egy futamnak, ahol a káosz garantált. Unalmas futam itt nincs, ha pedig mégis, akkor pedig valami változást eszközölnek a versenybírák, hogy ez többször ne forduljon elő. Februártól, egészen novemberig versenyeznek, majdnem minden hétvégén. Biztos lesz idő esélyt adni a NASCARnak.
- IndyCar
Ha valaki megőrül az autósport iránt, ismerős lehet neki az IndyCar. Szintén amerikai versenysorozat, viszont ez áll legközelebb az F1-hez. Hisz, itt is nyitottkerekűekkel versenyeznek, ovál, épített és utcai pályákon. A világ egyik legrégebbi szériája, ami átment néhány változáson, anélkül, hogy unalmas lett volna. Minden futam rejteget magában izgalmat, és minden futamban lehetnek véletlen csavarok, nem mellesleg sok az egykori Forma-1-es pilóta, akik itt már nagyobb pályát tudhatnak be. Többnyire a versenyzők hevessége, és az autók strapabírósága az, ami miatt sokáig nyílt marad egy küzdelem. Előfordulhat itt is egy versenyző dominanciája, de a csaták kemények, a független néző pedig kiállthat, egy-egy bunyó után.
- WEC - World Endurance Championship
A hosszútávú autóversenyzés jelenleg egyetlen nemzetközi sorozata, éppen egy aranykort fut. Tavaly óta, szinte az összes létező nagy autómárka belépett a sorozatba. Ferrari, Lamborghini, BMW, Porsche, Peugeot vagy Toyota, de sokági lehetne sorolni. Kettő kategória szerint versenyeznek, Hypercar és GT3. A Hypercar a prototípus autók, míg a GT3, a Gran Tourer avagy a két-ajtós sportautók. Az összes futamot tekintve, általában harminchét autó rajtol el, de néha többen, vagy kevesebben, Ahogy a nevében is látható, itt nem bizonyos körig mennek, hanem időre. Hat, nyolc, tizenkettő, vagy huszonnégyórás versenyeket tartanak, ahol a végén kell a topon lenni. Rosszmájúan mondhatjuk, csak a végét érdemes megnézni, de nem. Mert a nyolcóra alatt annyi minden történhet, hogy megéri végigkísérni a versenyt, mert különben lemaradunk a lényegi eseményekről.
- WRC – World Rally Championship
Elég erős a felhozatal már, de ha kitekintünk a zárt aszfaltpályákról, kimenve a terepre, az igazán szabad versenyzést nézhetjük. Ugyanis a ralinak elég nagy a kultusza nemcsak a világban, itthon is. A ralizást nem is kell különösebben bemutatni, mindenki tudja hol mennek, hogy mennek. És itt az a fontos hogyan mennek. Vakmerőség és tökösség kell, a fák között salakon, vagy szakadék szélén versenyezni. A ralizás is egy türelemverseny, hiszen itt sem a verseny elején dől el a verseny. A szezon januártól novemberig, minden hónapban versenyeznek, több tízen. Minden pilóta egyéniség, tehát mindenki találhat magának kedvencet.
- Kamion-Európa-bajnokság
Igen jól olvasható. Kamionokkal is létezik versenysorozat. A fent említett nevek közt ez a széria kapja a legkevesebb figyelmet, de szép csendben jelen van. A monstrumokkal Európa szerte jól ismert, Forma-1 által látogatott pályákon versenyeznek. A hatalmas méretű szörnyetegekkel versenyezni nem egyszerű, viszont felettébb érdekes. Teljesen máshogy versenyeznek, mint bárhol máshol, ezért izgalmas nézni a futamokat. Sokkal lassabb tempóban haladnak, de egyformán kemények egymással, itt aki nem hagyja magát, lehet falban végzi. Ami plusz pont a kamionosoknál, szurkolhatunk Magyarországon (jelenleg a Hungaroring felújítása miatt épp nem) magyar versenyzőnek, Kiss Norbert személyében. Már csak ezért megéri nézni.